Themabewertung:
  • 0 Bewertung(en) - 0 im Durchschnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vergleich Grippevirus und Coronavirus
#1
Vergleich Grippevirus und Coronavirus

Symptome und Verbreitung beider Infektionen

Zahlen, Symptome, Gefährlichkeit: Wir vergleichen das Influenzavirus mit dem neuartigen Coronavirus 2019-nCoV, an dem derzeit vor allem in China immer mehr Menschen erkrankt sind.
Stuttgart - Das Influenza-Virus fordert jedes Jahr auch in Deutschland viele Menschenleben, was von vielen Menschen ohne größere Besorgnis zur Kenntnis genommen wird. Beim neuartigen Coronavirus sind die Sorgen vieler Menschen derzeit ungleich größer. Aber ist das berechtigt? Unser Vergleich soll bei der Einordnung helfen.

Was sagen die Zahlen?
Grippevirus: Jedes Jahr verursachen Influenza¬infektionen weltweit ungefähr 500 Millionen Erkrankungsfälle. Laut Robert-Koch-Institut werden im Verlauf von Grippewellen fünf bis 20 Prozent der Bundesbürger angesteckt. Weltweit sterben jedes Jahr zwischen 290 000 bis 650 000 Menschen an Influenza.
Coronavirus: Offiziellen chinesischen Angaben zufolge waren in China mehr als 80.000 Menschen (Stand 2. März) infiziert. Südkorea (4200 Fälle), Italien (1700 Fälle) und Iran (980 Fälle) folgen. Darüber hinaus gibt es Fälle in vielen weiteren Ländern, auch in Europa.  
Welche Symptome gibt es?
Grippevirus: Die Grippe beginnt häufig plötzlich mit Fieber, Muskel- und/oder Kopfschmerzen. Häufig kommt etwas später ein trockener Reizhusten dazu. Allerdings erkranken längst nicht alle Infizierten so typisch.
Coronavirus: Eine Infektion kann zu Husten, Schnupfen, Halskratzen und Fieber führen. Auch über Durchfall wird berichtet. Bei schwereren Verläufen ist die untere Lunge betroffen, es gibt typische Anzeichen einer von Viren verursachten Lungenentzündung.

Wie gefährlich sind die beiden Viren?

Grippevirus: Grippeviren mutieren häufig. Das führt dazu, dass sie mal mehr, mal weniger aggressiv sind. Die Zahl der Todesfälle schwankt daher stark. Todesursache ist dann meist eine bakterielle Lungenentzündung, die entsteht, nachdem Grippeviren die Lunge vorgeschädigt haben. Laut Robert-Koch-Institut (RKI) liegt die Todesrate bei 0,1 bis 0,2 Prozent. Während der sehr heftigen Saison im Winter 2017/2018 starben hierzulande nach Schätzungen des Robert-Koch-Instituts 25 000 Menschen an der Grippe. Eine Pro¬gnose, wie die Grippewelle in diesem Jahr verlaufen könnte, wagen Mediziner nicht. In der 8. Meldewoche (Datenstand 25.2.2020) wurden etwa 17.900 labor-diagnostisch bestätigte Influenzafälle an das Robert-Koch-Institut gemeldet.
Coronavirus: Das ist noch nicht genau bekannt. Vieles spricht dafür, dass das neuartige Coronavirus eher moderat aggressiv ist. Laut einer umfassenden chinesischen Studie von Mitte Februar mit 44.672 bestätigten Fällen liegt die Todesrate bei 2,3 Prozent. Sie variiert allerdings stark zwischen verschiedenen Altersgruppen. Vermutlich dürfte die Zahl aber darunter liegen, weil es wohl weitaus mehr Infektionsfälle gibt als bekannt. Dann könnte die Todesrate sogar deutlich unter 1 Prozent liegen. Der chinesischen Untersuchung zufolge verläuft die Erkrankung in etwa 80 Prozent der Fälle mit milden Symptomen, allerdings werden 15 Prozent schwer krank. „Das ist viel“, kommentierte RKI-Chef Lothar Wieler diese Zahl. Die tödlichen Verläufe treffen offenbar vor allem Ältere und Patienten mit einer gesundheitlichen Vorbelastung.
Wie ist die Übertragung, wie groß die Ansteckungsgefahr?

Grippevirus: Häufig Tröpfcheninfektionen, die beim Husten oder Niesen entstehen. Auch über direkten Kontakt wie Händeschütteln kann sich das Virus gut verbreiten. Die Inkubationszeit des Virus beträgt ein bis zwei Tage. Ist die Grippe ausgebrochen, ist man meist fünf bis sieben Tage lang ansteckend.
Coronavirus: Unbekannt ist bisher auch, wie groß die Ansteckungsgefahr ist. Das liegt auch daran, dass Menschen das Virus offenbar auch weitergeben können, bevor sie selbst Symptome aufweisen. Angegeben wird die Inkubationszeit mit zwei bis 14 Tagen. Die Übertragung von Mensch zu Mensch erfolgt durch Tröpfcheninfektion, also beispielsweise durch Husten oder Niesen. Auch Schmierinfektionen – etwa über mit Viren belastete Türklinken – halten Experten für möglich.
(....)
https://www.stuttgarter-nachrichten.de/i...9ce58.html
 
Antworten
#2
21. April 2020 um 05:20
 
Corona-Zahlen: Aufschlussreicher Vergleich von COVID-19 und Influenza-Epidemien — RT Deutsch
“ … Vertraut man den recht unzuverlässigen Infiziertenzahlen, dann ist die Letalität bei Corona-Infektionen doppelt so hoch. Im Unterschied zu Sars-CoV-2, dem vornehmlich alte und vorerkrankte Personen zum Opfer fallen, ereignen sich schwere Grippeverläufe häufig auch bei Kindern
Der Höchstwert der mit COVID-19 Verstorbenen wurde in Deutschland am 8. April mit 333 gemeldet. Er beträgt nur 28 Prozent des Influenza-Mittelwerts der letzten Grippe-Saison mit 1.170 Toten. Der Tagesdurchschnitt zwischen dem Zeitpunkt des ersten „Corona-Toten“ am 9. März und dem 19. April 2020 beläuft sich mit 111 (= 4.642 Todesfälle/42 Tage) auf weniger als ein Zehntel des Influenza-Vergleichswerts.
Damit zählte Deutschland während des Höhepunkts der letzten Grippesaison in Relation mehr als doppelt so viel Tote mit Influenza wie Italien während der maximalen Fälle mit COVID-19
Gründe für den Kollaps der Gesundheitssysteme
Wie ist unter diesen Umständen zu erklären, dass das italienische Gesundheitssystem durch den Ansturm der an COVID-19 Erkrankten zeitweilig zusammenbrach, während es in Deutschland zur Zeit der vorjährigen Grippewelle keine Meldungen über einen außergewöhnlichen Andrang gab?
Naheliegend wäre die Annahme, dass das neue Corona-Virus weitaus lebensbedrohlicher als das Influenza-Virus ist. Um einen medizinischen Nachweis zu erbringen, wären flächendeckende Obduktionen erforderlich, von denen das RKI mit Hinweis auf Sicherheitsrisiken abrät. Der Chef der Hamburger Rechtsmedizin, Professor Klaus Püschel, obduzierte dennoch verstorbene Sars-CoV-2-Träger. Er stellte fest, dass es sich bei den etwa 50 untersuchten Toten ausnahmslos um Menschen handelte, die sich bereits vorher in einem lebensbedrohenden Zustand befanden. Seinen Befund fasste er wie folgt zusammen:
COVID-19 ist nur im Ausnahmefall eine tödliche Krankheit, in den meisten Fällen jedoch eine überwiegend harmlos verlaufende Virusinfektion.
https://deutsch.rt.com/meinung/101255-au...-covid-19/
 
Antworten
#3
Is Amnesia a Symptom of Covid-19?

By Gilad Atzmon
I ask because just three years ago the USA experienced one of its most severe influenza outbreaks in recent memory. I am talking about the 2017-18 influenza that according to  The  American Centers of Disease Control and Prevention  (CDC)  was associated with “45 million illnesses, 21 million medical visits, 810,000 hospitalizations.” By September 2018 CNN announced that as many as 80.000 were dead for reasons  associated with the outbreak.  
The number of flu cases that year in the USA alone was about 18 times higher than the current number of Novel Coronavirus cases worldwide (2.5 million so far). The number of hospitalized American patients was more than 4 times higher than those who have been hospitalised in the USA with Coronavirus symptoms (200.000 to date). The fatalities/hospitalized ratio that year was around 0.1, about the same ratio we saw in Northern Italy last month.   And if all of that isn’t enough, the number of American fatalities in 2017-18 was more than three times the deaths currently associated with Covid-19.

In case the above has yet to provoke your suspicious grey cells, maybe looking into the age groups of the 2017-18 USA influenza’s victims will do the job.  In the 2017-18 influenza, death rates were highest in the over-65 age group. The CDC reports that “people 65 years and older accounted for approximately 58% of reported influenza-associated hospitalizations.” But the story gets even more interesting. In the 2017-18 flu season the second most affected group was those aged 50 to 64. This is actually very unusual for influenza, as normally the second highest death rate occurs in children, from birth through age 4. Contagion-Infectious Disease Today reported in June 2018 that the “ferociousness of the 17-18 flu season overall, combined with above-average impacts on younger baby boomers, made 2017-2018 one for the record books.”
In September 2018  CNN reported that: “Overall, the United States experienced one of the most severe flu seasons in recent decades.” At this stage, I hope it won’t surprise you  to find out that pneumonia was the primary fatal complication associated with the 2017 outbreak.
The following may sound like a description of the current Novel Coronavirus pandemic: “The season began with an increase of illness in November; high activity occurred during January and February, and then illness continued through the end of March.” You guessed right, this is not the description of the current global Corona pandemic but actually how CNN described the outbreak of influenza in America in September 2018.
Does it take a genius to figure out that the American 2017-18 influenza outbreak was pretty ‘similar’ to the current Novel Coronavirus epidemic?
(.....)
If this scenario is correct, President Trump can save his energy. Trying to shake off his responsibility by putting the blame on China with the hope that the Chinese may decide to build the wall instead of the Mexicans, is not going to work. The American government may want to invest its energy eliminating some of the widely available information about the American 2017-18 Influenza outbreak.  
The current corona virus is certainly a global financial disaster but the Black Plague it isn’t. However, it has been very effective in making us all aware of the danger in modern virology affairs and the possible impact of bioweapons and viral engineering. If there is any significance to the present crisis, it is because the government’s reaction ought to be an immediate criminal investigation. Questions must be raised with the WHO. Where were you in 2018? Why didn’t you warn the world? What prevented you from tagging the American influenza outbreak as a pandemic or epidemic? Was it the $400 million the WHO receives annually from the USA government or maybe it has something to do with the WHO’s intimate relationship with the American pharmaceutical industry.  
I began by asking whether amnesia is a Covid-19 symptom. The answer is a categorical NO. In 2017-18 America was subject to an alarming health situation far more dangerous than the current coronavirus. But not many in America knew about it. It wasn’t a news item. It is not that we forgot, we never knew. We lived through it despite the fact that it was far more severe than the current crisis. And the next necessary question is who decided to make the current crisis into a phantasmic apocalyptic narrative and why? Soon we will know the answer as it clearly backfired. 

ganz hierhttps://gilad.online/writings/2020/4/20/...f-covid-19
 
Antworten
#4
CDC Suspends the Reporting of Influenza Data During Coronavirus Outbreak
In a surprising move, the CDC has suspended its collection of data for this years flu season, prompting many to wonder, just why they would make such a decision.
St. Petersburg, Florida attorney Rogan O’ Handly noted that, “during the prior 2 flu seasons, it” [the CDC] “collected data from Oct 1, 2017 to May 19, 2018 and Sept 30, 2018 to May 18, 2019, respectively.”
Noting that “For some reason, they stopped collecting data this yr on *April 4, 2020*

?BREAKING ?
CDC caught misleading America on influenza data
During the prior 2 flu seasons, it collected data from
Oct 1, 2017 to May 19, 2018
and
Sept 30, 2018 to May 18, 2019, respectively
For some reason, they stopped collecting data this yr on *April 4, 2020*
RT!
— Rogan O’Handley ?? (@DC_Draino) April 27, 2020
The move has prompted may to draw conclusions as to the motives behind the CDC’s decision.  O’ Handly has a theory.
Following up his report he posed this question: “Did this year’s seasonal flu season suddenly end when the COVID lockdowns began? Or are they purposefully stopping the collection of seasonal flu data 1.5 months earlier than normal to help artificially boost the COVID numbers? Are seasonal flu deaths now being counted as COVID?
Did this year’s seasonal flu season suddenly end when the COVID lockdowns began?
Or are they purposefully stopping the collection of seasonal flu data 1.5 months earlier than normal to help artifically boost the COVID numbers?
Are seasonal flu deaths now being counted as COVID?
— Rogan O’Handley ?? (@DC_Draino) April 27, 2020
Closing with: “It’s especially concerning given that in late 2019, Time reported that this flu season was on track to be “especially severe””
It’s especially concerning given that in late 2019, Time reported that this flu season was on track to be “especially severe”
So why did the CDC stop collecting data 1.5 months earlier than normal if it was so severe?!https://t.co/UyCWvwpZuS
— Rogan O’Handley ?? (@DC_Draino) April 27, 2020
A screen shot from the CDC website confirms the report.

[Bild: CDC-EST.jpg?resize=768%2C583&ssl=1]

https://starpolitical.com/cdc-suspends-t...-outbreak/
 
Antworten
#5
Elvis Was King, Eisenhower Was President, and 116,000 Americans Died in a Pandemic and 1.1 Million Worldwide

"It was covered in the press as a medical problem. The notion that there was a political solution never occurred to anyone"

The year was 1957.
Elvis’s new movie “Jailhouse Rock” was packing the theaters. The last episode of “I Love Lucy” aired on television. The show “West Side Story” held tryouts in Washington, D.C., and opened on Broadway in September. Ford’s new car the Edsel rolled off the assembly line. The Cold War with Russia was on and “In God We Trust” appeared on U.S. currency. The first Toys R Us store opened.
Also that year, the so-called Asian Flu killed 116,000 Americans. Here is the full summary from the Centers for Disease Control:
In February 1957, a new influenza A (H2N2) virus emerged in East Asia, triggering a pandemic (“Asian Flu”). This H2N2 virus was comprised of three different genes from an H2N2 virus that originated from an avian influenza A virus, including the H2 hemagglutinin and the N2 neuraminidase genes. It was first reported in Singapore in February 1957, Hong Kong in April 1957, and in coastal cities in the United States in summer 1957. The estimated number of deaths was 1.1 million worldwide and 116,000 in the United States.
Like the current pandemic, there was a demographic pattern to the deaths. It hit the elderly population with heart and lung disease. In a frightening twist, the virus could also be fatal for pregnant women. The infection rate was probably even higher than the Spanish flu of 1918 (675,000 Americans died from this), but this lowered the overall case fatality rate to 0.67%. A vaccine became available in late 1957 but was not widely distributed.
The population of the U.S. at the time was 172 million, which is a little more than half of the current population. Life expectancy was 69 as versus 78 today. It was a much healthier population with negligible obesity. To extrapolate the data to a counterfactual, we can conclude that this virus was more wicked than COVID-19 thus far.
What’s remarkable when we look back at this year, nothing was shut down. Restaurants, schools, theaters, sporting events, travel – everything continued without interruption.
Without a 24-hour news cycle with thousands of news agencies and a billion websites hungry for traffic, mostly people paid no attention other than to keep basic hygiene.
It was covered in the press as a medical problem. The notion that there was a political solution never occurred to anyone.
Again, this was a very serious flu, and it persisted for 10 years until it mutated to become the Hong Kong flu of 1968.
The New York Times had some but not much coverage. On September 18, 1957, an editorial counseled: “Let us all keep a cool head about Asian influenza as the statistics on the spread and the virulence of the disease begin to accumulate. For one thing, let us be sure that the 1957 type of A influenza virus is innocuous, as early returns show, and that antibiotics can indeed control the complications that may develop.”
The mystery of why today vast numbers of governments around the world (but not all) have crushed economies, locked people under house arrest, wrecked business, spread despair, disregarded basic freedoms and rights will require years if not decades to sort out.
Is it the news cycle that is creating mass hysteria? Political ambition and arrogance? A decline in philosophical regard for freedom as the best system for dealing with crises?
Most likely, the ultimate answer will look roughly like what historians say about the Great War (WWI): it was a perfect storm that created a calamity that no one intended at the outset.
For staying calm and treating the terrible Asian flu of 1957 as a medical problem to address with medical intelligence, rather than as an excuse to unleash Medieval-style brutality, this first postwar generation deserves our respect and admiration.
Source: AIER
 
Antworten
#6
Fonque@Fonque9948 Min.
Hmm.... bin kein Impfgegner aber wenn das stimmt wäre das sehr beunruhigen. Wo sind die Praktikanten vom
@Volksverpetzer@correctiv_faktund@Frontal21
wenn man sie braucht?
 
[Bild: EaqC9ftWkAAtxv5?format=jpg&name=900x900]
 
Antworten
#7
Österreich:

PP: AT: Wenn die Influenza auf der „Intensiv“ landet
Gemäß der saisonalen, klinischen Sentinella-Surveillance der Influenza in Österreich wurde für Kalenderwoche (KW) 40/2017, mit Beginn der Meldungen von Grippe/Grippe-ähnlichen Krankheitsfällen (influenza-like illness; ILI) eine Inzidenz von 289 Fälle/100.000 Einwohner geschätzt. In KW 7/2018 erreichte die Inzidenz der Grippe/Grippe-ähnlichen Krankheiten mit 1.793 Fällen/100.000 Einwohner ihren Höhepunkt“, heißt es im Jahresbericht der Nationalen Referenzzentrale für Influenza Epidemiologie der AGES für die Saison 2017/2018.

Leserkommentar:
Interessant ist hier die Erkrankungen pro 100 000 Einwohner mit Influenza in Österreich in der Kalenderwoche 40/2017.
Und wieviel Coronainfizierte haben wir derzeit Kalenderwoche 44/2020 pro 100 000 Einwohner??

Der geneigte Beobachter ist geneigt zu sagen, dass es im Grunde genommen unerheblich zu sein scheint, da das bestimmende Thema durchgepeitscht werden muss, ob man will oder nicht! Die saisonale Grippe oder Influenza (A,B), deren "Gefahrenpotienzial" bereits erkannt und den Menschen bewußt ist, taugt für die Story nicht mehr! Sonst bräuchten wir auch keine weitere Impfstoffdebatte führen und "neuartiges" Zeug entwickeln und einkaufen... The show must go on, so blöd es klingt! Es ist ein Geschäft. OF

https://bachheimer.com/landwirtschaft-er...gesundheit
 
Antworten


Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste